keskiviikko 16. helmikuuta 2011

Välinäytös: Valon temppelillä (osa 3)

Lendar seisoi kelmeän harmaan kallionkielekkeen reunalla ja kurkisti alas. Syvyydellä ei ollut pohjaa, se oli musta kuin taivas hänen yläpuolellaan, mutta vailla tähtiä ja kuita.

"Kuin maailman reunalla", hän sanoi ääneen mietteissään.

"Aivan oikean", syvä naisääni vastasi hänen vierestään. Hän katsoi ja näki Zain, tai jonkun joka oli kuin Zai, mutta vanhempi ja eikä sokea.

"Kuka sinä olet?" Lendar kysyi.

"Minä olen Zai, sokea orpo Sarlonasta", tämä sanoi hymyillen.

"Mutta sinä et ole sokea!" Lendar protestoi.

"Olen Bahalin, Cyren prinsessa", nainen jatkoi.

Lendar katsoi naista epäuskoisasti. "Minä olen kotoisin Cyrestä, mutta en muista Bahalin nimistä prinsessaa!"

"Olen Fenah, Argonnessen barbaarien huora!" nainen huusi.

Lendar perääntyi. Naisen yhtäkkiä esille purskahtanut viha oli syvempi kuin syvyys heidän vierellään.


"Olin Xen'drikissä, kun titaanit rakennuttivat palatsejansa", nainen jatkoi taas tyynenä ja rauhallisena. Sitten hän hiljeni pitkäksi aikaa.

"Tämä on unta", Lendar viimein sanoi.


Nainen hymyili.

"Se ei tee siitä vähemmän todellista."

1 kommentti:

  1. Tuo lopun "Tämä on unta" - "Se ei tee siitä vähemmän todellista" oli mahtava!

    VastaaPoista