maanantai 2. heinäkuuta 2012

Uudistumisia

Viime viikkoina on paljon pyörinyt pelit ja pelaaminen mielessä. Tähän kun lisää että olen lukenut yhden ja lukemassa toista Faerûniin sijoittuvaa romaania niin myllerrys on mielessä käynyt. Olen lukenut myös mainiota Neverwinter-kampanjakirjaa, joka on sieltä parhaasta päästä omalla alueellaan.

Minulla on pieni väsymys meidän kampanjaamme - se on ihan luonnollista ja muistin mukaan väistämätöntä. Aina kun jotain tahkoaa pidemmän aikaa - tulee lopulta sellainen olo että pitäisi aloittaa uusi kampanja alusta. En kuitenkaan ole sellaista tässä nyt suunnittelemassa. Vaikka periaatteessa olisi mahdollista pelata välillä jotain muutakin. Vaikka Neverwinteriä, tai DnD Nextin pelitestausmateriaalia.

Hiukan isompi väsymys on käytettyihin sääntöihin. En tykkää siitä että taistelut kestää niin pitkään.Toivoisin uuden DnD Next version edistyvän vähän nopeammin, mutta eipä siinä paljon minun toiveet vaikuta. Wizardilta kertovat että eivät julkaise uutta versiota ennen kuin ovat työstäneet sen todella hyväksi. Luotan tässä vielä enemmän markkinatalouteen ja liikkeenjohtoon - heidän myyntinsä täytyy kärsiä nykytilanteesta, joten he pukkaavat kyllä uuden version ulos heti kun mahdollista. Toivotaan että se on hyvä.


2 kommenttia:

  1. Mites jos vaihtaisitte peliä, mutta pitäisitte tarinallisen jatkumon?

    Pelasimme taannoin Rogue Trader -kampanjaa, jossa välillä pelasimme yhden takauman Zombeja! Ovella! -pelillä ihan vain nähdäksemme, että mitä muuta siinä tuhoisassa onnettomuudessa tapahtui. Toisella kertaa taas pelasimme takauman freeformina, kun pohjustimme hahmojen keskinäisiä suhteita.

    Päädyimme näihin vaihteluihin PJ:n työkiireiden takia, mutta ne auttoivat kummasti tuomaan uutta puhtia pääpeliin taustoittamalla ja tarjoamalla vaihtelua.

    Eli takaumat, sivuhahmojen omat toimet ja pelaajahahmojen aiempien ratkaisujen seurausten selvittäminen ovat kaikki hyviä peli-ideoita, jolloin voitte vaihtaa peliä session ajaksi, mutta kuitenkin ruokkia varsinaista kampanjaanne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mainio ajatus Sami.

      Me ollaan muutamia kertoja pelattu tätä kampanjaa kahdessa eri ajassa yhtä aikaa. Eli ollut sellainen tilanne että joku pelaaja puuttuu ja peli sellaisessa kohdassa josta ei haluta jatkaa ennen kuin ko. pelaaja on paikalla. Sen takia ollaan sijoitettu sessio tai pari muutamia kuukausia tulevaisuuteen. Myöhemmin taas palattu taaksepäin ja sitten lopulta jatkettu normaalisti. Mutta tehdessämme emme ole tehneet muutoksia pelimekaniikkaan tai tyyliin kuten ehdotat. Hyvä idea kyllä.

      Poista