sunnuntai 18. huhtikuuta 2010

Kysely pelaajille osa 2 - hahmon kuvailu

Ensimmäisen kyselyn tarkoituksena oli kerätä tietoa pelaajien mieltymyksistä erilaisiin pelitilanteisiin ja tyyleihin. Tämän kyselyn tarkoituksena on puolestaan syventää hahmojen taustoja, eli ideana on siis kysyä muutama kysymys, joihin vastaaminen auttaa pelaajaa sisäistämään hahmonsa syvemmin. Idea näihin molempiin kyselyihin on Dungeon Master's Guide 2:sta.

Kysely hahmoista, vastaa siten miten hahmosi vastaisi seuraaviin kysymyksiin.

1. Kuvaile itsesi käyttäen maksimissaan kymmentä sanaa.
2. Mitkä ovat sinun suurimmat vahvuudet ja heikkoudet?
3. Nimeä jokin tunnusmerkillinen piirre itsessäsi.
4. Kenelle olet lojaali?
5. Kerro jotain henkilöstä tai henkilöistä, jotka ovat sinulle merkityksellisiä.
6. Kerro siitä miten ja missä olet oppinut taitosi.
7. Mitä olet kymmenen vuoden päästä?

    4 kommenttia:

    1. Hyviä kysymyksiä kyllä hahmon hahmottamiseen (laskettaisiinkohan tuo "pun intended" -luokkaan).

      Itse olen pitänyt tuota 10 minute background -tekstiä aika hyvänä hahmonluonnisssa. Tosin se saattaa olla työläämpi kuin nuo 7 kysymystä, mutta hyvin samoja juttuja molemmissa on.

      http://community.wizards.com/go/thread/view/75882/19713850/The_TenMinute_BackgroundPost_your_characters

      VastaaPoista
    2. Unolmo

      1. Unolmo on pieni mies, mutta kovaluontoinen vaikka huithupelilta saattaa vaikuttaakin.

      2. Sekä vahvuutena että heikkoutena on tiedonjano ja uteliaisuus.

      3. Unolmo on pieni mutta pippurinen. Täysin peräänantamaton jos häneltä jotain tärkeää salataan.

      4. Ystävä on aina ystävä. Mies (tai mikä vain) on oman onnensa seppä.

      5. Ottoisältä opittu yhteinen kieli auttoi Unolmoa ystävystymään Eladrin palvelijansa/opettajansa Inais Ilithianin kanssa Cannithin huoneessa. Cannithin huone voi toki - syvällä Unolmon mielessä - painua hiiteen. Iskä ja äiskä ovat myös tärkeitä, vaikkakin kaukaisia.

      6. Cannithin huone panostaa laatuun. Älyn vuoksi Unolmo on koulutettu pääasiassa velhoksi ja "oppineeksi".

      7. Velho, joka selvittää vaikerruksen mysteerin.

      VastaaPoista
    3. Oman hahmon ajatukset taidan kuitenkin tuoda tänne vasta siinä vaiheessa kun pääsen itsekin mukaan kuvioihin, niin ei ole liikaa odotuksia ;)

      VastaaPoista
    4. Neljäs hahmo; Lendar goljatti rodultaan, gladiaattori ammattikuvaukseltaan, tausta hämärän peitossa.

      1. Minä olen lahja gladiaattoriareenoille ja taistelukentille, taisteluiden jykevä tuki. Villi ruusu.

      2. Minun vahvuuteni. Tietysti se on erittäin vahva kilpailuhenkisyys, mitä sitä poikien keskellä kasvaneelta ja taisteluiden tuoksissassa opiskelleelta voikaan odottaa. Monet ovat sanoneet sen olevan heikkoutta jota näytän mutta minä olen näyttänyt näille puhujille, ettei se tosiaankaan ole näin tai pidä paikkaansa.

      3. Takerrun elämään kiinni, vaikka kurkusta kuristaen ja olen valmis käyttämään mitä tahansa keinoa jotta pääsen päämäärääni.

      4. Lojaali olen omalle perheelleni, mutta tähän mennessä olen oppinut sen että perhekin voi muuttua. Pitää myös muistaa sekin että tämän päivän kilpakumppani voi olla huomispäivän kumppani.

      5. Kasvattiperheeni ja opettajani. Alkuperäine perheeni, vaikkakin nykyään tiedän etteivät he olleet oikeita vanhempiani tai perhettäni, mutta he ottivat minut perheeseensä ja opettivat minua auttoivat minua vaikeina aikoina, varsinkin veljeni. Sen jälkeen taas elämäni mullistusten jälkeen pelastajani ja opettajani Ual - puoli-örkki, gladiaattorikouluttaja ja kykyjen metsästäjä opetti minulle taitojaan ja ammatinsa salat.

      6. Ottoveljieni kanssa telmiessäni opin pitämään puoliani, fyysisestä koosta oli tässä tietysti myös hyötyä. Taistelutaidot taas olen oppinut areenoilla taistellessani ja Ualin ohjauksessa.

      7. Kun tästä kuluu aikaa olen löytänyt oikeat vanhempani, yhdistänyt jälleen kasvattiperheeni ja perustanut oman kladiaattorikoulun jota johdan rautaisella kädellä.

      VastaaPoista